Psykologinen
painonhallinta
Syö, mitä mielesi tekee
Koti      Kirja

SYÖ MITÄ MIELESI TEKEE

julkaistiin maaliskuussa 2012!

 
 
 
Kansi: Sanna-Reeta Meilahti /WSOY
 

WSOY julkaisi maaliskuussa 2012 Teemu Ollikaisen painonhallinnan psykologiaa käsittelevän kirjan SYÖ MITÄ MIELESI TEKEE. Kirja on laaja-alainen katsaus painonhallinnan ja sen ongelmien psykologisiin tekijöihin. Kirjassa käsitellään mm. tunteisiin ja ajatteluun liittyviä tekijöitä, jotka voivat saada aikaan haitallista syömistä.
 
Lukija voi kirjan avulla arvioida omaa persoonallisuuttaan ja löytää itselleen sopivan tavan lähestyä painonhallintaa. Kirja tarjoaa myös runsaasti käytännönläheisiä ohjeita mm. sudenkuoppien välttämiseen, motivaation ylläpitämiseen, ruoka-ostosten tekoon sekä pitkäjänteiseen elämänmuutokseen. Kirja pohjautuu tutkimustietoon ja kliiniseen kokemukseen. Aivoille, liikunnalle, ravitsemukselle, alkoholille ja suositeltaville ruokavalioille on omat lukunsa. 
 
KLIKKAA TÄSTÄ PÄÄSTÄKSESI WSOY:n KIRJASIVUILLE

 
 
 
 
Takakannen teksti:
 

Onnistu painonhallinnassa itseäsi ymmärtämällä

Dieettioppaat kertovat laihduttajalle mitä syödä ja miten liikkua. Suurella osalla laihduttajista paino palaa kuitenkin pian entisiin lukemiin. Syö mitä mielesi tekee on suunnattu erityisesti toistuvasti painonhallinnassa pettyneille. Se antaa keinoja pysyvään onnistumiseen.

Psykologinen painonhallinta lähestyy muutosta sisältä käsin, ohjaa sitoutumaan muutokseen. Se luo pohjan, jonka avulla voi saada minkä tahansa itselleen sopivan ruokavalion toimimaan, ilman kalorilaskureita ja painotaulukoita. Syö mitä mielesi tekee tarjoaa hyödyllistä tietoa psyykkisistä tekijöistä, jotka ovat avainasemassa painonpudotuksessa.

    • Tunnista ajatukset, jotka aiheuttavat painonhallinnan ongelmia.
    • Vältä syömisen käyttäminen tunteiden säätelykeinona.
    • Ohita painonhallinnan sudenkuopat.
    • Löydä keinoja pysyvään muutokseen psyykkisen muutoksen kautta.